Kontakt uczniów i rodziców z nauczycielem w dniach: od poniedziałku do piątku w godzinach pracy zgodnie ze szkolnym planem nauczania pod adresem
e-mail: kasia.biol@onet.eu
22.06.2020 r.
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu: „Kręgowce stałocieplne”.
Przeczytaj podsumowanie ze str. 143, następnie wykonaj w zeszycie Wiesz czy nie wiesz?
15.06.2020 r.
Temat: Przegląd i znaczenie ssaków.
Zapoznaj się z tematem lekcji str. 136, następnie przepisz do zeszytu To najważniejsze str. 142.
1. Wyjaśnij, dlaczego ssaki mają różny kształt ciała i różną budowę kończy.
2. Jakie zęby mają ssaki?
3. Znaczenie ssaków w przyrodzie.
4. Znaczenie ssaków dla człowieka.
5. Wyjaśnij, co zagraża ssakom i jak możemy je chronić?
Praca domowa
Zadanie 2 str.142
8.06.2020 r.
Temat: Ssaki - kręgowce, które karmią młode mlekiem.
Zapoznaj się z tematem lekcji str. 131, następnie odpowiedz na poniższe pytania:
1. Scharakteryzuj środowisko życia ssaków.
2. Wymień i opisz cechy budowy ssaków.
3. Jaką rolę pełni skóra ssaków?
4. Przedstaw budowę płuc ssaków.
5. Scharakteryzuj sposób rozmnażania się ssaków.
Praca domowa zadanie 3 str. 135
Notatkę wraz z pracą domową wysyłać do 15.06.
Biologia 25.05.2020 r.
ptaki - kartkówka
18.05.2020 r.
Temat: Ptaki – kręgowce zdolne do lotu.
Zapoznaj się z tematem lekcji podr. str. 119, następnie wykonaj notatkę według punktów:
1. Wymień cechy budowy ptaków, które decydują o ich przystosowaniu do lotu.
2. Wyjaśnij, jakie funkcje pełnią różne rodzaje piór, oraz podaj w jakich częściach ciała ptaków występują (narysuj pióro i podpisz jego elementy).
3. Jak oddychają ptaki?
4. Scharakteryzuj rozmnażanie się i rozwój ptaków.
5. Jak zbudowane są jaja ptaków?(zrób odpowiedni rysunek).
6. Wyjaśnij pojęcia: stałocieplność, gniazdowniki i zagniazdowniki.
Notatkę proszę wysłać do 25.05.
11.05.2020r.
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu: „Kręgowce zmiennocieplne”
Proszę przeczytać podsumowanie ze str. 112-114, następnie wykonać w zeszycie Wiesz czy nie wiesz str. 115.
Następnie waszym zadaniem będzie uzupełnienie karty pracy. Kartę pracy można wypełnić na komputerze lub wydrukować i uzupełnić. Można też rozwiązać zadania w zeszycie. Ważne jest, aby każdy odesłał do godz. 20 rozwiązaną kartę pracy na e-maila. Powodzenia.
Karta pracy
Biologia - 04.05.2020 r.
27.04.2020r.
Temat: Gady – kręgowce, które opanowały ląd.
Przeczytaj z e-podręczniki https://epodreczniki.pl/a/gady---mistrzowie-przetrwania-w-suchym-srodowisku/DZOMypAxr
1. Przedstaw budowę i przystosowania gadów do życia na lądzie. (e-podręczniki punkt 1i 2)
2. Jak oddychają gady?
3. Scharakteryzuj sposób rozmnażania się gadów. (e-podręcznik punkt 3)
4. Do czego służą błony płodowe? Jaką role pełni owodnia, omocznia, kosmówka, pęcherzyk żółtkowy.
Praca domowa Zad. 4 str.106
Notatkę wraz z pracą domową wysyłacie na maila. Czas pracy do 4.05.
20.04.2020 r.
Temat: Przegląd i znaczenie płazów.
1. Dokonaj podziału płazów ze względu na budowę zewnętrzną. Wymień przedstawicieli tych płazów i krótko opisz ich wygląd.
2.Scharakteryzuj znaczenie płazów w przyrodzie i dla człowieka.
Praca domowa Zad 1 str.102
Zadanie dla chętnych
Wszystkie płazy żyjące w Polsce są pod ochroną. Wykonaj plakat (format A4) co obecnie zagraża płazom, oraz podaj przykłady działań, które mogą je chronić. Powodzenia.
Notatkę wraz z pracą domową proszę wysłać na mila. Czas pracy do 27.04.2020 r.
6.04.2020 r.
Temat: Płazy – kręgowce wodno – lądowe.
Zapoznaj się z tematem lekcji str.93
Wykonaj notatkę według punktów:
a) wyjaśnij, dlaczego mówimy, że płazy są zwierzętami dwuśrodowiskowymi.
b) wymień przystosowania płazów do życia w wodzie i na lądzie (może być w formie tabelki).
c) jak oddychają płazy?
d) Scharakteryzuj rozmnażanie się i rozwój płazów na przykładzie żaby trawnej. (rozwój żaby przedstaw w formie schematu str.95).
e) wyjaśnij co to jest rozwój złożony?
Notatkę z lekcji proszę wysłać na maila. Czas pracy do 8.04. Miłej pracy!
30.03.2020 r.
Temat: Przegląd i znaczenie ryb.
Zapoznaj się z tematem lekcji podręcznik str.87. Następnie wykonaj notatkę według punktów:
a) Dlaczego ryby mają różne kształty ciała?
b) Przedstaw znaczenie ryb w przyrodzie i dla człowieka.
c) Główne zagrożenia i sposoby ochrony ryb.
Praca domowa zad.1,2 str.92
Proszę o rozwiązanie zadań z zeszytu ćwiczeń (załącznik) z tematu lekcji Ryby- kręgowce środowisk wodnych. Zadanie 1, 2 str. 69, 3,4 str.70, 5,6 str. 71 proszę wykonać w zeszycie przedmiotowym do biologii. Miłej pracy!
|